Мета та завдання навчальної дисципліни
Мета і завдання: набуття студентами ґрунтовних знань з основних розділів прикладної економіки, вмінь, спрямованих на отримання заздалегідь окреслених результатів господарювання шляхом оптимального використання трудових, матеріальних, фінансово-кредитних та інших ресурсів підприємства, практичних навичок у прийнятті науково обґрунтованих господарсько-управлінських рішень в умовах ринкової економіки.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен
знати:
- суть і зміст основних фондів і оборотних засобів підприємств туризму;
- умови прогнозування та планування роботи туристичних комплексів;
- умови набору кадрів і організації праці в туристичних комплексах;
- умови оплати праці працівникам туристичних комплексів;
- основні методи складання кошторисів і калькуляцій;
- особливості ціноутворення туристичних підприємств;
- особливості фінансової діяльності туристичних підприємств.
вміти:
- розрахувати основні показники використання основних виробничих фондів і оборотних засобів;
- складати кошторис та калькуляцію послуг (продукції) туристичних підприємств;
- розрахувати пропускну спроможність готелю та доходи від експлуатації;
- визначити трудові витрати обслуговуючого персоналу, чисельність працівників обслуговуючого та адміністративно-управлінського персоналу;
- розрахувати фонд оплати працівників туристичних комплексів;
- розрахувати вартість туру;
- розрахувати вартість готельних послуг;
- розрахувати прибуток і рентабельність.
Програма навчальної дисципліни
Модуль 1
Змістовий модуль 1.
Тема 1. Вступ. Економічна природа туризму.
Тема 2. Ринкова економіка. Туристичний ринок.
Тема 3. Підприємницька діяльність – основа туристичного бізнесу.
Тема 4. Економічне управління туристичним бізнесом.
Тема 5. Прогнозування, планування і державне регулювання на підприємствах.
Тема 6. Виробничі та експлуатаційні ресурси підприємств туризму.
Тема 6.1. Основні фонди підприємств туристичної індустрії.
Тема 6.2. Оборотні засоби підприємств туристичної індустрії.
Змістовний модуль 2
Тема 7. Кадрова політика і оплата праці на підприємствах туристичної індустрії.
Тема 8. Собівартість – комплексний економічний показник.
Тема 9. Ціна та ціноутворення в туристичній індустрії.
Тема 10. Фінансово-економічні результати діяльності туристичних підприємств та їх оптимізація.
Структура навчальної дисципліни
Назви змістових модулів і тем |
Кількість годин |
|||
денна форма |
||||
усього |
у тому числі |
|||
л |
п |
с. р. |
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
Модуль 1 |
||||
Змістовий модуль 1. |
||||
Тема 1. Вступ. Економічна природа туризму. |
4 |
2 |
|
2 |
Тема 2. Ринкова економіка. Туристичний ринок. |
8 |
4 |
|
4 |
Тема 3. Підприємницька діяльність – основа туристичного бізнесу. |
6 |
2 |
|
4 |
Тема 4. Економічне управління туристичним бізнесом. |
6 |
2 |
|
4 |
Тема 5. Прогнозування, планування і державне регулювання на підприємствах. |
6 |
2 |
|
4 |
Тема 6. Виробничі та експлуатаційні ресурси підприємств туризму |
17 |
6 |
6 |
5 |
Тема 6.1. Основні фонди підприємств туристичної індустрії. |
11 |
4 |
4 |
3 |
Тема 6.2. Оборотні засоби підприємств туристичної індустрії. |
6 |
2 |
2 |
2 |
Разом за змістовним модулем 1 |
47 |
18 |
6 |
23 |
Змістовний модуль 2 |
|
|
|
|
Тема 7. Кадрова політика і оплата праці на підприємствах туристичної індустрії. |
18 |
6 |
4 |
8 |
Тема 8. Собівартість – комплексний економічний показник |
10 |
2 |
|
8 |
Тема 9. Ціна та ціноутворення в туристичній індустрії. |
18 |
4 |
6 |
8 |
Тема 10. Фінансово-економічні результати діяльності туристичних підприємств та їх оптимізація. |
15 |
6 |
4 |
5 |
Разом за змістовним модулем 2 |
61 |
18 |
14 |
29 |
Усього годин |
108 |
36 |
20 |
52 |